,Chapter’01:’Perspectives’of’Pediatric’Nursing
Hockenberry:’Wong’s’Nursing’Care’of’Infants’and’Children,’12th’’E
dition
MULTIPLE’CHOICE
1. What’is’the’major’cause’of’death’for’children’in’the’United’States?
a. Heart’disease
b. Childhood’cancer
c. Injuries
d. Congenital’anomalies
ANS:’ C
Unintentional’injuries’(accidents)’are’the’leading’cause’of’death’after’age’1’year’through’adolescence.’T
he’leading’cause’of’death’for’those’younger’than’1’year’is’congenital’anomalies,’and’childhood’cancers’a
nd’heart’disease’cause’a’significantly’lower’percentage’of’deaths’in’children’older’than’1’year’of’age.
DIF: Cognitive’Level:’Understanding
TOP:’Nursing’Process:’Planning’MSC:’ Client’Needs:’Health’Promoti
on’and’Maintenance
2. Parents’of’a’hospitalized’toddler’ask’the’nurse,’“What’is’meant’by’family-
centered’care?”‘The’nurse’should’respond’with’which’statement?
a. Family-centered’care’reduces’the’effect’of’cultural’diversity’on’the’family.
b. Family-centered’care’encourages’family’dependence’on’the’health’care’system.
c. Family-centered’care’recognizes’that’the’family’is’the’constant’in’a’child’s’life.
d. Family-centered’care’avoids’expecting’families’to’be’part’of’the’decision-
making’process.
ANS:’ C
The’three’key’components’of’family-centered’care’are’respect,’collaboration,’and’support.’Family-
’centered’care’recognizes’the’family’as’the’constant’in’the’child’s’life. ’The’family’should’be’enabled’and’
empowered’to’work’with’the’health’care’system’and’is’expected’to’be’part’of’the’decision-
making’process.’The’nurse’should’also’support’the’family’s’cultural’diversity,’not’reduce’its’effect.
DIF: Cognitive’Level:’Applying
TOP:’Nursing’Process:’Implementation’MSC:’ Client’Needs:’Health’Promoti
on’and’Maintenance
3. Evidence-based’practice’(EBP),’a’decision-making’model,’is’best’described’as’which?
a. Using’information’in’textbooks’to’guide’care
b. Combining’knowledge’with’clinical’experience’and’intuition
c. Using’a’professional’code’of’ethics’as’a’means’for’decision’making
d. Gathering’all’evidence’that’applies’to’the’child’s’health’and’family’situation
ANS:’ B
EBP’helps’focus’on’measurable’outcomes;’the’use’of’demonstrated,’effective’interventions;’and’questio
ning’the’best’approach.’EBP’involves’decision’making’based’on’the’integration’of’the’best’research’evide
nce’combined’with’clinical’expertise’and’patient’values.
,Wong's’Nursing’Care’of’Infants’and’Children’12th’Edition’by’Hockenberry’Test’Bank
DIF: Cognitive’Level:’Remembering
TOP:’Nursing’Process:’Planning’MSC:’ Client’Needs:’Safe’and’Effecti
ve’Care’Environment
4. The’nurse’is’talking’to’a’group’of’parents’of’school-age’children’at’an’after-
school’program’about’childhood’health’problems.’Which’statement’should’the’nurse’include’in’the’
teaching?
a. Childhood’obesity’is’the’most’common’nutritional’problem’among’children.
b. Immunization’rates’are’the’same’among’children’of’different’races’and’ethnicity.
c. Dental’caries’is’not’a’problem’commonly’seen’in’children’since’the’introduction’of’fl
uorinated’water.
d. Mental’health’problems’are’typically’not’seen’in’school-
age’children’but’may’be’diagnosed’in’adolescents.
ANS:’ A
When’teaching’parents’of’school-
age’children’about’childhood’health’problems,’the’nurse’should’include’information’about’childhood’ob
esity’because’it’is’the’most’common’problem’among’children’and’is’associated’with’type’2’diabetes.’Tea
ching’parents’about’ways’to’prevent’obesity’is’important’to’include.’Immunization’rates’differ’dependin
g’on’the’child’s’race’and’ethnicity;’dental’caries’continues’to’be’a’common’chronic’disease’in’childhood;’
and’mental’health’problems’are’seen’in’children’as’young’as’school’age,’not’just’in’adolescents.
DIF: Cognitive’Level:’Applying
TOP:’Integrated’Process:’Teaching/Learning’MSC:’ Client’Needs:’Health’Promoti
on’and’Maintenance
5. The’nurse’is’planning’care’for’a’hospitalized’preschool-
aged’child.’Which’should’the’nurse’plan’to’ensure’atraumatic’care?
a. Limit’explanation’of’procedures’because’the’child’is’preschool’aged.
b. Ask’that’all’family’members’leave’the’room’when’performing’procedures.
c. Allow’the’child’to’choose’the’type’of’juice’to’drink’with’the’administration’of’oral’m
edications.
d. Explain’that’EMLA’cream’cannot’be’used’for’the’morning’lab’draw’because’there’is’
not’time’for’it’to’be’effective.
ANS:’ C
The’overriding’goal’in’providing’atraumatic’care’is’first,’do’no’harm.’Allowing’the’child,’a’choice’of’juic
e’to’drink’when’taking’oral’medications’provides’the’child’with’a’sense’of’control.’The’preschool’child’sh
ould’be’prepared’before’procedures,’so’limiting’explanations’of’procedures’would’increase’anxiety.’The’
family’should’be’allowed’to’stay’with’the’child’during’procedures,’minimizing’stress.
Lidocaine/prilocaine’(EMLA)’cream’is’a’topical’local’anesthetic.’The’nurse’should’plan’to’use’the’prescribed’
cream’in’time’for’morning’laboratory’draws’to’minimize’pain.
DIF: Cognitive’Level:’Applying
TOP:’Nursing’Process:’Planning’MSC:’ Client’Needs:’Health’Promoti
on’and’Maintenance
6. Which’situation’denotes’a’nontherapeutic’nurse–patient–family’relationship?
a. The’nurse’is’planning’to’read’a’favorite’fairy’tale’to’a’patient.
b. During’shift’report,’the’nurse’is’criticizing’parents’for’not’visiting’their’child.
c. The’nurse’is’discussing’with’a’fellow’nurse’the’emotional’draw’to’a’certain’patient.
d. The’nurse’is’working’with’a’family’to’find’ways’to’decrease’the’family’s’dependence’
on’health’care’providers.
, Wong's’Nursing’Care’of’Infants’and’Children’12th’Edition’by’Hockenberry’Test’Bank
ANS:’ B
Criticizing’parents’for’not’visiting’in’shift’report’is’nontherapeutic’and’shows’an’under’involvement’wit
h’the’parents.’Reading’a’fairy’tale’is’a’therapeutic’and’age-
appropriate’action.’Discussing’feelings’of’an’emotional’draw’with’a’fellow’nurse’is’therapeutic’and’sho
ws’a’willingness’to’understand’feelings.’Working’with’parents’to’decrease’dependence’on’health’care’pr
oviders’is’therapeutic’and’helps’to’empower’the’family.
DIF: Cognitive’Level:’Analyzing
TOP:’Integrated’Process:’Caring’MSC:’ Client’Needs:’Psychosocial’Int
egrity
7. The’nurse’is’aware’that’which’age-
group’is’at’risk’for’childhood’injury’because’of’the’cognitive’characteristic’of’magical’and’egocen
tric’thinking?
a. Preschool
b. Young’school’age
c. Middle’school’age
d. Adolescent
ANS:’ A
Preschool’children’have’the’cognitive’characteristic’of’magical’and’egocentric’thinking,’meaning’they’ar
e’unable’to’comprehend’danger’to’self’or’others.’Young’and’middle’school-
aged’children’have’transitional’cognitive’processes,’and’they’may’attempt’dangerous’acts’without’detaile
d’planning’but’recognize’danger’to’themselves’or’others.’Adolescents’have’formal’operational’cognitive’
processes’and’are’preoccupied’with’abstract’thinking.
DIF: Cognitive’Level:’Understanding
TOP:’ Nursing’Process:’Assessment’MSC:’ Client’Needs:’Safe’and’Effecti
ve’Care’Environment
8. The’school’nurse’is’assessing’children’for’risk’factors’related’to’childhood’injuries.’Which’child’has’th
e’most’risk’factors’related’to’childhood’injury?
a. Female,’multiple’siblings,’stable’home’life
b. Male,’high’activity’level,’stressful’home’life
c. Male,’even’tempered,’history’of’previous’injuries
d. Female,’reacts’negatively’to’new’situations,’no’serious’previous’injuries
ANS:’ B
Boys’have’a’preponderance’for’injuries’over’girls’because’of’a’difference’in’behavioral’characteristics,’a’
high’activity’temperament’is’associated’with’risk-
taking’behaviors,’and’stress’predisposes’children’to’increased’risk’taking’and’self-
destructive’behaviors.’Therefore,’a’male’child’with’a’high’activity’level’and’living’in’a’stressful’environm
ent’has’the’highest’number’of’risk’factors.’A’girl’with’several’siblings’and’a’stable’home’life’is’low’risk.’A’
boy’with’previous’injuries’has’two’risk’factors,’but’an’even’temper’is’not’a’risk’factor’for’injuries.’A’girl’w
ho’reacts’negatively’to’new’situations’but’has’no’previous’serious’illnesses’has’only’one’risk’factor.
DIF: Cognitive’Level:’Analyzing
TOP:’ Nursing’Process:’Assessment’MSC:’ Client’Needs:’Safe’and’Effecti
ve’Care’Environment
9. An’adolescent’patient’wants’to’make’decisions’about’treatment’options,’along’with’his’parents.’Which’m
oral’value’is’the’nurse’displaying’when’supporting’the’adolescent’to’make’decisions?
a. Justice