Geschrieben von Student*innen, die bestanden haben Sofort verfügbar nach Zahlung Online lesen oder als PDF Falsches Dokument? Kostenlos tauschen 4,6 TrustPilot
logo-home
Prüfung

NEW RPSGT EXAM- 2018 STUDY GUIDE AND PRACTICE TEST WITH COMPLETE SOLUTIONS

Bewertung
-
Verkauft
-
seiten
74
Klasse
A+
Hochgeladen auf
11-06-2025
geschrieben in
2024/2025

NEW RPSGT EXAM- 2018 STUDY GUIDE AND PRACTICE TEST WITH COMPLETE SOLUTIONS

Hochschule
Registered Sleep Technologist
Kurs
Registered Sleep Technologist

Inhaltsvorschau

NEW RPSGT EXAM- 2018 STUDY GUIDE
AND PRACTICE TEST WITH COMPLETE
SOLUTIONS




The vpurpose vof van vintentional vmask vleak vis vto... v- vcorrect vanswers v-Wash vout
vCO2 vand vprevent vrebreathing


Recommended vguidelines vstate vthat vHSV vcan vbe vconsidered vwhen.... v- vcorrect
vanswers v-Cheyne vStokes vand vcentral vApneas vhave vnot vbeen veliminated.


What vis vaerophagia? v- vcorrect vanswers v-The vswallowing vof vair

What vis vmaxillomandibular vadvancement? v- vcorrect vanswers v-Treatment vthat
vinvolves vcutting vand vadvancing vthe vupper vand vlower vjaw vbones; venlarging vand
vstabilizing vthe vposterior vairway.


What vis vthe vPRIMARY vfunction vof vthe vEPAP vsetting? v- vcorrect vanswers v-To
veliminate vdesaturations vand varousals.

,According vto vguidelines, vhow vmany vHypopneas vneed vto voccur vin vpeds vpts vprior
vto vincreasing vpressure? v- vcorrect vanswers v-1


What vare vthe vAASM vguidelines vfor vsupplemental vO2 vduring vPAP vstudies? v-
vcorrect vanswers v-1lmp vduring vPAP vtitration vwhen vSPO2 vis vless vthan vor vequal vto
v88% vfor v5 vor vmore vminutes vand vin vthe vabsence vof vobstructive vevents.


If va vpts vApneas vare vfixed vat v10cm, vbut vHypopneas vand vsnoring vstill voccur vat
v16cm, vwhat vlevels vof vBiLevel vshould vbe vused? v- vcorrect vanswers v-IPAP: v14
EPAP: v10

Which vof vthe vfollowing vcan vreduce vthe veffectiveness vof vCPAP vand vwhy: vNasal
vspray, vAlcohol, vAnti vdepressants. v- vcorrect vanswers v-Alcohol: vimpairs varousal
vresponse vwhich vcan vlead vto vlonger vthan vnormal vevents vand vsevere vdesats.
vInhibits vupper vairway vactivity


What vsyndrome vwould va vpt vwith vCOPD vand vOSA vhave? v- vcorrect vanswers v-
Overlap vsyndrome

What vare vhypoxemia vand vhypercapnia? v- vcorrect vanswers v-Hypoxemia: vvery vlow
v02 vin vthe vblood
Hypercapnia: vvery vhigh vCO2 vin vthe vblood.

What vwould va vpatient vwith vboth vhypoxemia vand vhypercapnia vmost vlikely vbe
vdiagnosed vwith? v- vcorrect vanswers v-Hypoventilation


What vis van vMWT's vMOST vimportant vuse? v- vcorrect vanswers v-Measure vpatients
vability vto vresist vthe vurge vto vfall vasleep


Tricyclic vantidepressants, vlarge vamounts vof vcaffeine vand vlarge vamounts vof
vchocolate vhave vbeen vknown vto vtrigger vwhat? v- vcorrect vanswers v-REM vsleep
vbehavior vdisorder


Recommended vimpedance vfor veeg vand veog v- vcorrect vanswers v-5k vohms

The vamount vof vspace vneeded vto varchive vdigitized vdata vis vMOST vimpacted vby? v-
vcorrect vanswers v-Sampling vrate


Cortical vactivity vis vbest vdescribed vas v- vcorrect vanswers v-Spontaneous varousal

Calculate vthe vAHI vbased von vthe vfollowing vdata
25 vobstructive vapneas
5 vcentral vapneas
23 vmixed vapneas
15 vhypopneas

,48 vRERAS
65 varousals
360 vmin vof vsleep v- vcorrect vanswers v-11

According vto vRECOMMENDED vguidelines, vthe vminimum vduration vof va vsignificant
vleg vmovement vis v- vcorrect vanswers v-.5


According vto vRECOMMENDED vguidelines, van voptional vparameter vto vinclude vin
vthe vreport vfor van vadult vpolysomnogram vis v- vcorrect vanswers v-Occurrence vof
vhypoventilation vduring vthe vdiagnostic vstudy vin vadult


The vrespiratory vevent vthat vrequires voxygen vdesaturation vand/ vor van varousal vas
vpart vof vthe vscoring vcriteria vis v- vcorrect vanswers v-Obstructive vhypopnea


An vECG varrhythmia vcommonly vseen vwhen vrecording vPSG's, vparticularly vin
vpatients vthat vhave vobstructive vsleep vapnea vand vcardiac vdisease. vIt vcan vbe
videntified vby vthe vmorphology vof van virregularly virregular vventricular vrhythm
vassociated vwith vreplacement vof vconsistent vP vwaves vby vrapid voscillations vthat
vvary vin vsize, vshape, vand vtiming v- vcorrect vanswers v-Atrial vfibrillation


The vstage vthat vis vthe vgreatest vportion vof vthe vepoch v- vcorrect vanswers v-The
vstage vthat vis vthe vgreatest vportion vof vthe vepoch


What vis vthe vbest vresponse vwhen va vpatient vasks vthe vtechnologist vif vthey vhave
vsleep vapnea vand vwill vneed vto vwear va vCPAP vmask? v- vcorrect vanswers v-Provide
vthe vpatient vwith veducational vmaterial vabout vsleep vapnea


Which vof vthe vfollowing vis vthe vMOST vLIKELY vcause vof va v35 vminute vREM
vlatency v- vcorrect vanswers v-Untreated vdepression


A vbreathing vpattern vcharacterized vby vat vleast vthree vcycles vof vcrescendo
vbreathing vwith vduration vof vat vleast v10 vminutes vis v- vcorrect vanswers v-Cheyne
vStokes vrespiration


An vimportant vresponsibility vof vthe vscoring vtech vis vto v- vcorrect vanswers v-Confirm
vaccuracy vof vreport vcomponents


Which vtype vof vcalibration vis vbased von va vseries vof vpatient vinstructions vintended vto
vverify vthe vsignal vresponse vand vquality v- vcorrect vanswers v-Physiological


The vmost vimportant vreason vfor vperforming va vMWT vis vto v- vcorrect vanswers v-
Measure vthe vpatient's vability vto vresist vthe vurge vto vfall vasleep

The vimportance vof vselecting vsampling vrates vaccording vto vRECOMMENDED
vguidelines vis vto v- vcorrect vanswers v-Minimize valiasing veffect

, The vsyndrome vcharacterized vby vprolonged vepisodes vof vsevere vhypoxemia vand
vassociated vPaCO2 velevation vthat vworsens vduring vsleep vis v- vcorrect vanswers v-
Obesity vhypoventilation

The vpatient's vmedical vhistory vindicates vthe vpatient vhas vbeen vtaking vtricyclic
vantidepressants vfor vthe vpast v5 vyears. vThe vtechnologist vshould vanticipate vthat vthe
vpatient vmay vhave van vincreased vlikelihood vof v- vcorrect vanswers v-REM vSleep
vBehavior vDisorder


According vto vRECOMMENDED vguidelines, vthe vsampling vrate vto vprovide vthe
voptimal vresolution vfor vrecording vEEG vin va vpatient vwith vsuspected vnocturnal
vseizure vis v- vcorrect vanswers v-500Hz


The velectrode vlocated v30% vabove vthe vleft vpre-a vcrease vis v- vcorrect vanswers v-C3

According vto vRECOMMENDED vguidelines, vfour vnap vopportunities von va vMSLT
vwould vbe vacceptable vwhen vthe vpatient v- vcorrect vanswers v-Had vREM von vat vleast
vtwo vnap vopportunities


A vpatient's vhistory vindicates va vdiagnosis vof voverlap vsyndrome. vThe vtech vcan
vanticipate vthat vthe vpatient vhas v- vcorrect vanswers v-COPD vAND vOSA


ACCORDING vTO vRECOMMENDED vGUIDELINES, vWHICH vOF vTHE vFOLLOWING
vSHOULD vBE vINCLUDED vWHEN vRECORDING vPEDIATRIC vPATIENTS v- vcorrect
vanswers v-END-TIDAL vCO2


THE vABILITY vTO vREMONTAGE vWHILE vRECORDING vON vDIGITAL vEQUIPMENT
vIS vTHE vRESULT vOF v- vcorrect vanswers v-SYSTEM vREFERENCING


WHEN vREVIEWING vA vPATIENT'S vHISTORY vIN vPREPARATION vFOR vA
vPOLYSOMNOGRAM, vPHYSIOLOGIC vFINDINGS vSUGGESTIVE vOF
vHYPOVENTILATION vINCLUDE v- vcorrect vanswers v-HYPOXEMIA vAND
vHYPERCAPNIA


WHEN vTHE vAMPLITUDE vOF vA vSIGNAL vEXCEEDS vTHE vPHYSICAL
vLIMITATIONS vOF vA vCHANNEL vTHE vMOST vIMPORTANT vADJUSTMENT vTHE
vTECH vCAN vMAKE vTO vOPTIMIZE vWAVEFORM vDISPLAY vIS vTO v- vcorrect
vanswers v-DECREASE vSENSITIVITY


WHEN vINTERMITTENT v60 vHZ vACTIVITY vOCCURS vIN vTHE vF4-M1
vELECTRODES vDURING vREM vSLEEP vTHE vBEST vIMMEDIATE vACTION vWOULD
vBE vTO v- vcorrect vanswers v-RELY vON vF3-M2


A vPATIENT vWITH vMILD vDEMENTIA vBECOMES vMORE vCONFUSED vAND/OR
vAGITATED vIN vTHE vEARLY vEVENING. vTHE vPATIENT vIS vMOST vLIKELY
vEXPERIENCING v- vcorrect vanswers v-SUNDOWNING

Schule, Studium & Fach

Hochschule
Registered Sleep Technologist
Kurs
Registered Sleep Technologist

Dokument Information

Hochgeladen auf
11. juni 2025
Anzahl der Seiten
74
geschrieben in
2024/2025
Typ
Prüfung
Enthält
Fragen & Antworten

Themen

12,48 €
Vollständigen Zugriff auf das Dokument erhalten:

Falsches Dokument? Kostenlos tauschen Innerhalb von 14 Tagen nach dem Kauf und vor dem Herunterladen kannst du ein anderes Dokument wählen. Du kannst den Betrag einfach neu ausgeben.
Geschrieben von Student*innen, die bestanden haben
Sofort verfügbar nach Zahlung
Online lesen oder als PDF

Lerne den Verkäufer kennen

Seller avatar
Bewertungen des Ansehens basieren auf der Anzahl der Dokumente, die ein Verkäufer gegen eine Gebühr verkauft hat, und den Bewertungen, die er für diese Dokumente erhalten hat. Es gibt drei Stufen: Bronze, Silber und Gold. Je besser das Ansehen eines Verkäufers ist, desto mehr kannst du dich auf die Qualität der Arbeiten verlassen.
Registerednurse Chamberlain College Nursing
Folgen Sie müssen sich einloggen, um Studenten oder Kursen zu folgen.
Verkauft
23
Mitglied seit
1 Jahren
Anzahl der Follower
3
Dokumente
5169
Zuletzt verkauft
1 Jahren vor

3,0

2 rezensionen

5
0
4
0
3
2
2
0
1
0

Kürzlich von dir angesehen.

Warum sich Studierende für Stuvia entscheiden

on Mitstudent*innen erstellt, durch Bewertungen verifiziert

Geschrieben von Student*innen, die bestanden haben und bewertet von anderen, die diese Studiendokumente verwendet haben.

Nicht zufrieden? Wähle ein anderes Dokument

Kein Problem! Du kannst direkt ein anderes Dokument wählen, das besser zu dem passt, was du suchst.

Bezahle wie du möchtest, fange sofort an zu lernen

Kein Abonnement, keine Verpflichtungen. Bezahle wie gewohnt per Kreditkarte oder Sofort und lade dein PDF-Dokument sofort herunter.

Student with book image

“Gekauft, heruntergeladen und bestanden. So einfach kann es sein.”

Alisha Student

Häufig gestellte Fragen