Garantie de satisfaction à 100% Disponible immédiatement après paiement En ligne et en PDF Tu n'es attaché à rien 4.2 TrustPilot
logo-home
Resume

Samenvatting - Accountability (SMMKEN20J2)

Vendu
5
Pages
12
Publié le
04-02-2024
Écrit en
2023/2024

Dit is een samenvatting van het vak accountability, gegeven op de opleiding Sportmarketing en management. Hierin staat alle behandelde stof uit de lessen met o.a. theorie, formules en wat uitgewerkte lesopdrachten.

Établissement
Cours









Oups ! Impossible de charger votre document. Réessayez ou contactez le support.

École, étude et sujet

Établissement
Cours
Cours

Infos sur le Document

Publié le
4 février 2024
Nombre de pages
12
Écrit en
2023/2024
Type
Resume

Sujets

Aperçu du contenu

Aantekeningen accountability

Week 1
KPI = kritische prestatie indicator

Accountability is het aantonen van de toegevoegde waarde van je marketing maar ook je
sales en communicatie activiteiten.
1. Aantonen wat het effect is van jouw marketingactiviteiten op het bedrijfsresultaat.
2. En door de Return on Investment van elke marketingactiviteit aan te tonen.

Waarom is het belangrijk?
1. Voorafgaand afgesproken wat we willen behalen.
2. Tijdens de uitvoering resultaten bijhouden.
3. Na de uitvoering worden resultaten zichtbaar.


Waarom is het handig om een marketingbudget op te stellen?
 Weten wat je te besteden hebt
 Mogelijkheden binnen het budget
 Hoeveel het je gaat opleveren
 Grip hebben op je uitgeven
 ROI (Return On Investment) kunnen uitrekenen
 Kijken welke groei je doormaakt
 Mogelijkheden om te benchmarken (t.o.v. concurrenten of voorgaand jaar)

Hoe stel je een marketingbudget op? (op volgorde belangrijkste)
1) Taakstellende budgetteringsmethode
- Lijst maken met activiteiten en inschatten wat dit aan omzet gaat opleveren en
wat deze gaan kosten om uit te voeren. Gedurende het jaar ga je de opbrengsten
evalueren.
- Per taak een budget aangeven
- Bv. Facebook Ads enz.
2) Omzet-percentage methode
- Berekent % van omzet van jaar ervoor en dat is het budget van komend jaar.
- Vuistregel; 10% van de hele omzet gaat naar marketing
3) Concurrentenmethode
- Kijken wat je concurrenten doen en dat doe jij ook
4) Sluitpostmethode
- Alle kosten zijn uitgegeven en bv. marketing krijgt het restje wat over is


Wat kost een campagne?
 Hoeveel mensen wil je bereiken?
 Welk kanaal wil je inzetten?
 Met welk doel zet je een campagne in?
 Hoelang duurt een campagne?

, CPM = Cost per Mile
 Kosten om 1.000 personen te bereiken
- Formule: (Budget/vertoningen) x 1.000

CPC = Cost per Click
 Wat het kost om 1 klik naar de website te realiseren
- Formule: (Budget/klikken)

CPV = Cost per View
 Wat het kost om 1 uitgekeken video weergave te realiseren
- Formule: (Budget/uitgekeken views)

Voorbeeld:
CPM
Bij een onbekend getal (X) moet je kruislinks vermenigvuldigen.
Vertoningen = 750.000 CPM = 3

Budget 3
X /
750.000 1.000


CPC
Kruislinks vermenigvuldigen - Formule = (budget/klikken)
Bezoekers = 15.000 20% meer clicks per maand realiseren

5024, = 2,9 euro per klik
20% x 15.000 = 3.000
3.000 x 12 maanden x 2,9 = 104.400 euro per jaar

Best case scenario 25% meer
2,90 x 125% = 3,63
3,63 x 3000 x 12 maanden = 130.680 euro per jaar

Worst case scenario = -25%
2,90 x 0,75% = 2,16 euro per click
Zie PP voor de rest



Verschillende manieren rendement berekenen
 Return on Investment (ROI)
- Wordt meestal weergeven in percentage
- Een ROI van 10% betekent dat iedere euro die je investeert je 10 cent wint
oplevert.
- 0% is een break even punt -> maak je geen verlies en geen winst
- Alle kosten berekenen, alleen niet het mediabudget
€6,83
Accéder à l'intégralité du document:

Garantie de satisfaction à 100%
Disponible immédiatement après paiement
En ligne et en PDF
Tu n'es attaché à rien

Reviews from verified buyers

Affichage de tous les avis
5 mois de cela

4,0

1 revues

5
0
4
1
3
0
2
0
1
0
Avis fiables sur Stuvia

Tous les avis sont réalisés par de vrais utilisateurs de Stuvia après des achats vérifiés.

Faites connaissance avec le vendeur

Seller avatar
Les scores de réputation sont basés sur le nombre de documents qu'un vendeur a vendus contre paiement ainsi que sur les avis qu'il a reçu pour ces documents. Il y a trois niveaux: Bronze, Argent et Or. Plus la réputation est bonne, plus vous pouvez faire confiance sur la qualité du travail des vendeurs.
samraninejjar Hogeschool Rotterdam
S'abonner Vous devez être connecté afin de suivre les étudiants ou les cours
Vendu
41
Membre depuis
2 année
Nombre de followers
19
Documents
8
Dernière vente
2 mois de cela

3,9

7 revues

5
1
4
4
3
2
2
0
1
0

Récemment consulté par vous

Pourquoi les étudiants choisissent Stuvia

Créé par d'autres étudiants, vérifié par les avis

Une qualité sur laquelle compter : rédigé par des étudiants qui ont réussi et évalué par d'autres qui ont utilisé ce document.

Le document ne convient pas ? Choisis un autre document

Aucun souci ! Tu peux sélectionner directement un autre document qui correspond mieux à ce que tu cherches.

Paye comme tu veux, apprends aussitôt

Aucun abonnement, aucun engagement. Paye selon tes habitudes par carte de crédit et télécharge ton document PDF instantanément.

Student with book image

“Acheté, téléchargé et réussi. C'est aussi simple que ça.”

Alisha Student

Foire aux questions