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Test Bank for Psychiatric-Mental Health Nursing 9th Edition by Sheila L. Videbeck All Chapters (1-24).pdf

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Test Bank for Psychiatric-Mental Health Nursing 9th Edition by Sheila L. Videbeck All Chapters (1-24).pdf

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’’




TEST BANK FOR ’ ’


Psychiatric–
Mental Health Nursing 9th Edition by Sheila L. Videbeck
’ ’ ’ ’ ’ ’ ’ ’


All Chapters (1-24)
’ ’




Table Of Contents
’ ’

UNIT’ 1’ Current’ Theories’ and’ Practice
Chapter’ 1.’ Foundations’ of’ Psychiatric–
Mental’ Health’ Nursing’Chapter’ 2.’ Neurobiologic’ Theories’ and’ Ps
ychopharmacology’Chapter’ 3.’ Psychosocial’ Theories’ and’ Therapy
Chapter’ 4.’ Treatment’ Settings’ and’ Therapeutic’ Programs’
UNIT’ 2’ Building’ the’ Nurse–
Client’ Relationship’ Chapter’ 5.’ Therapeutic’ Relationships
Chapter’6.’Therapeutic’Communication’C
hapter’7.’Client’s’Response’to’Illness’Chap
ter’8.’Assessment
UNIT’ 3’ Current’ Social’ and’ Emotional’ Concerns
Chapter’9.’Legal’and’Ethical’Issues’ Chapt
er’10.’Grief’and’Loss
Chapter’11.’Anger,’Hostility,’and’Aggression’
Chapter’ 12.’ Abuse’ and’ Violence
UNIT’ 4’ Nursing’ Practice’ for’ Psychiatric’ Disorders’Cha
pter’ 13.’ Trauma’ and’ Stressor-
Related’ Disorders’Chapter’ 14.’ Anxiety’ and’ Anxiety’ Disor
ders
Chapter’ 15.’ Obsessive–
Compulsive’ and’ Related’ Disorders’Chapter’16.’Schizophrenia
Chapter’17.’Mood’Disorders’and’Suicide’
Chapter’ 18.’ Personality’ Disorders’ Chapt
er’19.’Addiction
Chapter’ 20.’ Eating’ Disorders
Chapter’21.’Somatic’Symptom’Illnesses’ Chapt
er’22.’Neurodevelopmental’Disorders’ Chapter’
23.’Disruptive’Behavior’Disorders’ Chapter’ 24.
’ Cognitive’ Disorders


Chapter’1
1. The’nurse’is’assessing’the’factors’contributing’to’the’well-
being’of’a’newly’admitted’client.’Which’of’the’following’would’the’nurse’identify’as’ha
ving’a’positive’impact’on’the’individual's’mental’health?
A) Not’needing’others’for’companionship
B) The’ability’to’effectively’manage’stress
C) A’family’history’of’mental’illness
D) Striving’for’total’self-
reliance’Ans:’B
Feedback:
Individual’factors’influencing’mental’health’include’biologic’makeup,’autonomy,’independ
ence,’self-
esteem,’capacity’for’growth,’vitality,’ability’to’find’meaning’in’life,’emotional’resilience’or’
hardiness,’sense’of’belonging,’reality’orientation,’and’coping’or’stress’management’abilities

, ’’


healthy’person’would’need’others’for’companionship.’A’family’history’of’mental’illness’c
ould’relate’to’the’biologic’makeup’of’an’individual,’which’may’have’a’negative’impact’on’
an’individual's’mental’health,’as’well’as’a’negative’impact’on’an’individual's’interpersona
l’and’socialñcultural’factors’of’health.’Total’self-
reliance’is’not’possible,’and’a’positive’social/cultural’factor’is’access’to’adequate’resource
s.


2. Which’of’the’following’statements’about’mental’illness’are’true?’Select’all’that’apply.
A) Mental’illness’can’cause’significant’distress,’impaired’functioning,’or’both.
B) Mental’illness’is’only’due’to’social/cultural’factors.
C) Social/cultural’factors’that’relate’to’mental’illness’include’excessive’dependency’o
n’or’withdrawal’from’relationships.
D) Individuals’suffering’from’mental’illness’are’usually’able’to’cope’effectively’with’d
aily’life.
E) Individuals’suffering’from’mental’illness’may’experience’dissatisfaction’with’r
elationships’and’self.
Ans:’ A,’D,’E
Feedback:
Mental’illness’can’cause’significant’distress,’impaired’functioning,’or’both.’Mental’illnes
s’may’be’related’to’individual,’interpersonal,’or’social/cultural’factors.’Excessive’depend
ency’on’or’withdrawal’from’relationships’are’interpersonal’factors’that’relate’to’mental’ill
ness.’Individuals’suffering’from’mental’illness’can’feel’overwhelmed’with’daily’life.’Indi
viduals’suffering’from’mental’illness’may’experience’dissatisfaction’with’relationships’an
d’self.

3. Which’of’the’following’are’true’regarding’mental’health’and’mental’illness?
A) Behavior’that’may’be’viewed’as’acceptable’in’one’culture’is’always’unacceptable’i
n’other’cultures.
B) It’is’easy’to’determine’if’a’person’is’mentally’healthy’or’mentally’ill.
C) In’most’cases,’mental’health’is’a’state’of’emotional,’psychological,’and’social’we
llness’evidenced’by’satisfying’interpersonal’relationships,’effective’behavior’and
’coping,’positive ’self-concept, ’and’emotional’stability.
D) Persons’who’engage’in’fantasies’are’mentally’ill.’
Ans:’C
Feedback:
What’one’society’may’view’as’acceptable’and’appropriate’behavior,’another’society’may’s
ee’that’as’maladaptive,’and’inappropriate.’Mental’health’and’mental’illness’are’difficult’to’
define’precisely.’In’most’cases,’mental’health’is’a’state’of’emotional,’psychological,’and’s
ocial’wellness’evidenced’by’satisfying’interpersonal’relationships,’effective’behavior’and’
coping,’positive’self-
concept,’and’emotional’stability.’Persons’who’engage’in’fantasies’may’be’mentally’health
y,’but’the’inability’to’distinguish’reality’from’fantasy’is’an’individual’factor’that’may’contr
ibute’to’mental’illness.


4. A’client’grieving’the’recent’loss’of’her’husband’asks’if’she’is’becoming’mentally’ill’b
ecause’she’is’so’sad.’The’nurse's’best’response’would’be,
A) ìYou’may’have’a’temporary’mental’illness’because’you’are’experiencing’so’much’p
ain.î
B) ìYou’are’not’mentally’ill.’This’is’an’expected’reaction’to’the’loss’you’have’e
xperienced.î
C) ìWere’you’generally’dissatisfied’with’your’relationship’before’your’husband's’
death?î
D) ìTry’not’to’worry’about’that’right’now.’You’never’know’what’the’future’brings.î’A
ns:’B
Feedback:
Mental’illness’includes’general’dissatisfaction’with’self,’ineffective’relationships,’ineffectiv
e’coping,’and’lack’of’personal’growth.’Additionally’the’behavior’must’not’be

, ’’


culturally’expected.’Acute’grief’reactions’are’expected’and’therefore’not’considered’ment
al’illness.’False’reassurance’or’overanalysis’does’not’accurately’address’the’client's’concer
ns.



5. The’nurse’consults’the’DSM’for’which’of’the’following’purposes?
A) To’devise’a’plan’of’care’for’a’newly’admitted’client
B) To’predict’the’client's’prognosis’of’treatment’outcomes
C) To’document’the’appropriate’diagnostic’code’in’the’client's’medical’record
D) To’serve’as’a’guide’for’client’assessment’
Ans:’D
Feedback:
The’DSM’provides’standard’nomenclature,’presents’defining’characteristics,’and’identifi
es’underlying’causes’of’mental’disorders.’It’does’not’provide’care’plans’or’prognostic’out
comes’of’treatment.’Diagnosis’of’mental’illness’is’not’within’the’generalist’RN's’scope’of’
practice,’so’documenting’the’code’in’the’medical’record’would’be’inappropriate.


6. Which’would’be’a’reason’for’a’student’nurse’to’use’the’DSM?
A) Identifying’the’medical’diagnosis
B) Treat’clients
C) Evaluate’treatments
D) Understand’the’reason’for’the’admission’and’the’nature’of’psychiatric’illnesses.’
Ans:’D
Feedback:
Although’student’nurses’do’not’use’the’DSM’to’diagnose’clients,’they’will’find’it’a’helpfu
l’resource’to’understand’the’reason’for’the’admission’and’to’begin’building’knowledge’ab
out’the’nature’of’psychiatric’illnesses.’Identifying’the’medical’diagnosis,’treating,’and’eva
luating’treatments’are’not’a’part’of’the’nursing’process.


7. The’legislation’enacted’in’1963’was’largely’responsible’for’which’of’the’following’shifts’i
n’care’for’the’mentally’ill?
A) The’widespread’use’of’community-based’services
B) The’advancement’in’pharmacotherapies
C) Increased’access’to’hospitalization
D) Improved’rights’for’clients’in’long-
term’institutional’care’Ans:’A
Feedback:
The’Community’Mental’Health’Centers’Construction’Act’of’1963’accomplished’the’relea
se’of’individuals’from’long-
term’stays’in’state’institutions,’the’decrease’in’admissions’to’hospitals,’and’the’developme
nt’of’community-based’services’as’an’alternative’to’hospital’care.




8. Which’one’of’the’following’is’a’result’of’federal’legislation?
A) Making’it’easier’to’commit’people’for’mental’health’treatment’against’their’will.
B) Making’it’more’difficult’to’commit’people’for’mental’health’treatment’against’t
heir’will.
C) State’mental’institutions’being’the’primary’source’of’care’for’mentally’ill’persons.
D) Improved’care’for’mentally’ill’persons.’
Ans:’B
Feedback:

, ’’


Commitment’laws’changed’in’the’early’1970s,’making’it’more’difficult’to’commit’people’
for’mental’health’treatment’against’their’will.’Deinstitutionalization’accomplished’the’rel
ease’of’individuals’from’long-
term’stays’in’state’institutions.’Deinstitutionalization’also’had’negative’effects’in’that’som
e’mentally’ill’persons’are’subjected’to’the’revolving’door’effect,’which’may’limit’care’for’
mentally’ill’persons.


9. The’goal’of’the’1963’Community’Mental’Health’Centers’Act’was’to
A) ensure’patients'‘rights’for’the’mentally’ill.
B) deinstitutionalize’state’hospitals.
C) provide’funds’to’build’hospitals’with’psychiatric’units.
D) treat’people’with’mental’illness’in’a’humane’fashion.’
Ans:’B
Feedback:
The’1963’Community’Mental’Health’Centers’Act’intimated’the’movement’toward’treati
ng’those’with’mental’illness’in’a’less’restrictive’environment.’This’legislation’resulted’i
n’the’shift’of’clients’with’mental’illness’from’large’state’institutions’to’care’based’in’the’
community.’Answer’choices’A,’C,’and’D’were’not’purposes’of’the’1963’Community’Me
ntal’Health’Centers’Act.


10. The’creation’of’asylums’during’the’1800s’was’meant’to
A) improve’treatment’of’mental’disorders.
B) provide’food’and’shelter’for’the’mentally’ill.
C) punish’people’with’mental’illness’who’were’believed’to’be’possessed.
D) remove’dangerous’people’with’mental’illness’from’the’community.’
Ans:’B
Feedback:
The’asylum’was’meant’to’be’a’safe’haven’with’food,’shelter,’and’humane’treatment’for’the
’mentally’ill. ’Asylums’were’not’used’to’improve ’treatment’of’mental’disorders’or’to’punis
h’mentally’ill’people’who’were’believed’to’be’possessed.’The’asylum’was’not’created’to’r
emove’the’dangerously’mentally’ill’from’the’community.

11. The’major’problems’with’large’state’institutions’are:’Select’all’that’apply.
A) attendants’were’accused’of’abusing’the’residents.
B) stigma’associated’with’residence’in’an’insane’asylum.
C) clients’were’geographically’isolated’from’family’and’community.
D) increasing’financial’costs’to’individual’residents.’
Ans:’A,’C
Feedback:
Clients’were’often’far’removed’from’the’local’community,’family,’and’friends’because’sta
te’institutions’were’usually’in’rural’or’remote’settings.’Choices’B’and’D’were’not’major’pr
oblems’associated’with’large’state’instructions.


12. A’significant’change’in’the’treatment’of’people’with’mental’illness’occurred’in’the’1950s’w
hen
A) community’support’services’were’established.
B) legislation’dramatically’changed’civil’commitment’procedures.
C) the’Patient's’Bill’of’Rights’was’enacted.
D) psychotropic’drugs’became’available’for’use.’
Ans:’D
Feedback:
The’development’of’psychotropic’drugs,’or’drugs’used’to’treat’mental’illness,’began’in’the
’1950s.’Answer’choices’A,’B,’and’C’did’not’occur’in’the’1950s.




13. Before’the’period’of’the’enlightenment,’treatment’of’the’mentally’ill’included

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