100% de satisfacción garantizada Inmediatamente disponible después del pago Tanto en línea como en PDF No estas atado a nada 4.2 TrustPilot
logo-home
Resumen

samenvatting marketing

Puntuación
-
Vendido
-
Páginas
61
Subido en
15-05-2024
Escrito en
2023/2024

samenvatting marketing

Institución
Grado











Ups! No podemos cargar tu documento ahora. Inténtalo de nuevo o contacta con soporte.

Escuela, estudio y materia

Institución
Estudio
Grado

Información del documento

Subido en
15 de mayo de 2024
Número de páginas
61
Escrito en
2023/2024
Tipo
Resumen

Temas

Vista previa del contenido

Samenvatting marketing


Hoofdstuk 1: marketing
Marketing is…..

- Niet alleen de verkoop maar het bevredigen van de behoefte van de klant
- Het leveren van klanttevredenheid op een winstgevende manier
- Het opbouwen van duurzame klantrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid
en uiteindelijk klantenloyaliteit.

Het doel van marketing is…..

- Nieuwe klanten aantrekken door hun superieure waarde te beloven en te geven
- En bestaande klanten te behouden door hen blijvend tevreden te stellen




Behoefte = tekort → algemeen, universeel, motiverend

,Verlangens= concrete vorm → individueel, cultureel, onbeperkt ( behoefte VS wens)

Vraag = indien koopkracht en bereidheid

Producten= marketingaanbod → product, dienst, beleving

Productvoordeel= voordeel of benefit → producteigenschap die waarde creëert

Waarde en tevredenheid= waarde → behoeftebevrediging → tevredenheid

Ruil en transactie = kern van marketing → behoeften en wensen bevredigen door ruil

Markten= huidige en potentiële kopers




- In welke behoefte willen we voorzien
- Welke klanten gaan we bedienen (doelmartk, segmentatie, doelgroepkeuze)
- Hoe kunnen we klanten het beste bedienen (waardeaanbodof value proposition →
differentiatie en positionering

, -




Bij diensten spreken we over een vijfde p namelijk personeel




CRM = costumor relationship management

, - Opbouwen en onderhouden van winstgevende klantenrelaties
- Door buitengewoon goede klantwaarde en tevredenheid te leverern



Trends

- Zorgvuldig geselecteerde klanten > focus op winstgevende klanten
- Duurzame relaties> lange termijn
- Direct en intensief contact> door nieuwe technologieën




Waarde alle klanten → omzet en winst

Waarde individuele klanten → costumor lifetime value = maatstaf voor de totale inkomsten die een
bedrijf kan verwachten van een klant zolang de klantrelatie standhoudt = gemiddelde wwaarde x
aantal transacties x retentie periode

Voorbeeld → bij een autogarage ligt de loyaliteit en de gemiddelde onderwaarde hoger. Hat
aankoopvolume ligt lager. We gaan er is het voorbeeld vanuit dat iemand om de 5 jaar een nieuwe
auto koop voor en prijs van 30 000 gedurende 15 jaar

➔ CLV = 30 000 x 3 auto’s x 15 jaar = 90 000 euro



Klantretentie → klantentrouw → klantenaandeel → marktaandeel →klantvermogen



Customer equity of klantvermogen = de som van de CLV van alle klanten van jouw onderneming



Marketingmanagementconcepten ( 5)

- Welke filosofie ligt aan de basis van de marketingstrategieën?
- Welk gewicht wordt toegekend aan de belangen van de klanten, de organisatie en de
maatschappij
6,86 €
Accede al documento completo:

100% de satisfacción garantizada
Inmediatamente disponible después del pago
Tanto en línea como en PDF
No estas atado a nada

Conoce al vendedor
Seller avatar
delphinevanhuffel

Conoce al vendedor

Seller avatar
delphinevanhuffel Arteveldehogeschool
Seguir Necesitas iniciar sesión para seguir a otros usuarios o asignaturas
Vendido
0
Miembro desde
1 año
Número de seguidores
0
Documentos
2
Última venta
-

0,0

0 reseñas

5
0
4
0
3
0
2
0
1
0

Recientemente visto por ti

Por qué los estudiantes eligen Stuvia

Creado por compañeros estudiantes, verificado por reseñas

Calidad en la que puedes confiar: escrito por estudiantes que aprobaron y evaluado por otros que han usado estos resúmenes.

¿No estás satisfecho? Elige otro documento

¡No te preocupes! Puedes elegir directamente otro documento que se ajuste mejor a lo que buscas.

Paga como quieras, empieza a estudiar al instante

Sin suscripción, sin compromisos. Paga como estés acostumbrado con tarjeta de crédito y descarga tu documento PDF inmediatamente.

Student with book image

“Comprado, descargado y aprobado. Así de fácil puede ser.”

Alisha Student

Preguntas frecuentes