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Test Bank for Davis Advantage for Maternal-Child Nursing Care Third Edition by Meredith J Scannell and Kristine Ruggiero

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Test Bank for Davis Advantage for Maternal-Child Nursing Care Third Edition by Meredith J Scannell and Kristine Ruggiero

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1


Davis’Advantage’for’Maternal-Child’Nursing’Care’3rd’Edition’Scannell

Ruggiero’Test’Bank

Chapter’1.Core’Concepts’of’Maternal’and’Pediatric’Healthcare’Across’the’Continuum

MULTIPLE’CHOICE

A’patient’chooses’to’have’the’certified’nurse’midwife’(CNM)’provide’care’during’

her’pregnancy.’What’does’the’CNMs’scope’of’practice’include?

• Practice’independent’from’medical’supervision
• Comprehensive’prenatal’care

• Attendance’at’all’deliveries

• Cesarean’sections

ANS:B’-

’The’CNM’provides’comprehensive’prenatal’and’postnatal’care,’attends’uncomplicated’deliveries


,’and’ensures’that’a’backup’physician’is’available’in’case’of’unforeseen

problems.

REF:’Page’6

Which’medical’pioneer’discovered’the’relationship’between’the’incidence’of’pue

rperal’fever’and’unwashed’hands?

• Karl’Cred

• Ignaz’Semmelweis

• Louis’Pasteur

• Joseph’List

ANS:’B’-

’Ignaz’Semmelweis’deduced’that’puerperal’fever’was’septic,’contagious,’and’transmitted’by’the’unwashe


d’hands’of’physicians’and’medical’students.

A’pregnant’woman’who’has’recently’immigrated’to’the’United’States’comments’to’the’n

urse,’I’Am’afraid’of’childbirth.’It’is’so’dangerous.’I’am’afraid’I’will’die.’What’is’the’best’nur

sing’response’reflecting’cultural’sensitivity?

• Maternal’mortality’in’the’United’States’is’extremely’low.
• Anesthesia’is’available’to’relieve’pain’during’labor’and’childbirth.

,• Tell’me’why’you’are’afraid’of’childbirth.

• Your’condition’will’be’monitored’during’labor’and’delivery.

, 2


ANS:’C’-

’Asking’the’patient’about’her’concerns’helps’promote’understanding’and’individualizes’patient’ca


re.

• An’urban’area’has’been’reported’to’have’a’high’perinatal’mortality’rate.’What’in

formation’does’this’provide?

• Maternal’and’infant’deaths’per’100,000’live’births’per’year
• Deaths’of’fetuses’weighing’more’than’500’g’per’10,000’births’per’year

• Deaths’of’infants’up’to’1’year’of’age’per’1000’live’births’per’year

• Fetal’and’neonatal’deaths’per’1000’live’births’per’year

ANS:’D’-’The’perinatal’mortality’rate’includes’fetal’and’neonatal’deaths’per’1000’live’births’per’year.

• What’is’the’focus’of’current’maternity’practice?

• Hospital’births’for’the’majority’of’women

• The’traditional’family’unit

• Separation’of’labor’rooms’from’delivery’rooms

• A’quality’family’experience’for’each’patient

ANS:’D’-’Current’maternity’practice’focuses’on’a’high-

quality’family’experience’for’all’families,’traditional’or’otherwise.

:’REF:’Page’6’7’:’The’Present-Maternity’Care’N/A’:’Health’Promotion’and’Maintenance

• Who’advocated’the’establishment’of’the’Childrens’Bureau?

• Lillian’Wald

• Florence’Nightingale

• Florence’Kelly

• Clara’Barton

ANS:A’-’Lillian’Wald’is’credited’with’suggesting’the’establishment’of’a’federal’Childrens’Bureau.

• What’was’the’result’of’research’done’in’the’1930s’by’the’Childrens’Bureau?

• Children’with’heart’problems’are’now’cared’for’by’pediatric’cardiologists.

• The’Child’Abuse’and’Prevention’Act’was’passed.

• Hot’lunch’programs’were’established’in’many’schools.

• Childrens’asylums’were’founded.

ANS:’C’-’School’hot’lunch’programs’were’developed’as’a’result’of’research’by’the’Childrens’Bureau’on

, 3


The’effects’of’economic’depression’on’children.

• What’government’program’was’implemented’to’increase’the’educational’

exposure’of’preschool’children?

• WIC

• Title’XIX’of’Medicaid

• The’Childrens’Charter

• Head’Start

ANS:D’-’Head’Start’programs’were’established’to’increase’educational’exposure’of’preschool’children.

• What’guidelines’define’multidisciplinary’patient’care’in’terms’of’expected’o

utcome’and’timeframe’from’different’areas’of’care’provision?

• Clinical’pathways
• Nursing’outcome’criteria

• Standards’of’care

• Nursing’care’plan

ANS:A’-

’Clinical’pathways,’also’known’as’critical’pathways’or’care’maps,’are’collaborative’guideline


s’that’define’patient’care’across’disciplines.’Expected’progress’within’a’specified’timeline’i

s’identified.

• A’nursing’student’has’reviewed’a’hospitalized’pediatric’patient’chart,’interviewed’h

er’mother,’and’collected’admission’data.’What’is’the’next’step’the’student’will’take’to’

develop’a’nursing’care’plan’for’this’child?

• Identify’measurable’outcomes’with’a’timeline.
• Choose’specific’nursing’interventions’for’the’child.

• Determine’appropriate’nursing’diagnoses.

• State’nursing’actions’related’to’the’childs’medical’diagnosis.

ANS:’C’-’The’nurse’uses’assessment’data’to’select’appropriate’nursing’diagnoses’from’the’NANDA-

I’list.’Outcomes’and’interventions’are’then’developed’to’address’the’relevant’nursing’diagnoses.

• A’nursing’student’on’an’obstetric’rotation’questions’the’floor’nurse’about’the’d

efinition’of’the’LVN/LPN’scope’of’practice.’What’resource’can’the’nurse’suggest’to’

the’student?
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